Utvecklingen går fort och din webbplats som kändes perfekt för några år sedan känns nu omodern. Kanske är den svårläst och ser mindre bra ut i mobilen / surfplattan? Idag surfar faktist majoriteten via mobil / surfplatta. Så ska du uppdatera - se till att din webbplats automatiskt anpassar sig efter olika skärmstorlekar (responsiv design). Alla våra webbplatser har detta som standard när vi utvecklar idag.
NYA KÖPBETEENDEN
I takt med att fler människor använder internet via mobilen så ändras också köpbeteendet. 9 av 10 internetanvändare har testat att e-handla och 92% har idag Swish installerat för betalning. Över 80% kollar upp saker på webben innan eller medan de överväger ett köp. Allt finns nämligen därute; rankning, omdömen, skvaller, betyg, pris, erbjudanden, vänner, bloggare och dina konkurrenter. Kunden vet mer om dig innan du ens vet vilka de är. Och ofta vet de exakt vad de ska köpa innan de besöker din butik. De vet också om andra blivit nöjda när de handlat hos dig, vad din konkurrent tar betalt för samma produkt. Vad detta innebär när du inte har en digital strategi eller är närvarande på nätet kan du räkna ut själv. Den konkurrent som är närvarande och servar kunden med support 24h/dygn, bjuder på gratis returer, har bättre pris, bredare utbud, och levererar hem till dörren blir vinnare. Och detta gäller inte bara handel utan även tjänsteföretag och B2B. Konkurrenterna finns nämligen alla på samma avstånd som du - i mobilen.
ATT SKÖTA EN WEBBSIDA
Många företag prioriterar idag inte sin webbsida för att tiden inte finns, den är jobbig att sköta eller uppdatera. Ett stort misstag. Genom att bygga din marknadsföring och din nya hemsida ur ett inkommande perspektiv så kan den bli en riktig säljmaskin. Jämför din webbplats med en butik där kunder kommer in och tittar runt. Med den skillnaden att på webben vet du vilka de är, vad de är intresserade av, var de kom ifrån och hur många gånger de besökt dig innan. Och via sociala medier kan även dina kunders vänner se att de besökt dig. Verktygen för att ha koll på detta finns idag, och vi jobbar med dem dagligen. Vi berättar gärna mer om hur det går till.
VÄLJ DET WEBBVERKTYG DU GILLAR BÄST
När vi tittade, testade och provade olika alternativa webb–publiceringsverktyg (CMS) så har vi värderat fyra saker högt; Pålitlighet, Enkelhet, Funktionalitet samt Pris och valt ut verktyg vi (och förhoppningsvis du) kommer att gilla bäst. Det finns fördelar och nackdelar med olika publiceringsverktyg beroende på vad man har för behov och kunskaper, så det är svårt att säga vilken som är bäst för just dig. Men de flesta företag vill redan från början ha funktioner som; möjlighet till e-handel, ha koppling till sociala medier, skapa event, visa video, enkel SEO-optimering, olika designmöjligheter samt att sidan ska vara enkel att sköta och administrera utan att du ska behöva gå en högskoleutbildning. Du vill ju enkelt kunna uppdatera bilder och texter, hantera events, göra egna kampanjsidor själv - helst direkt på skärmen i realtid. I så fall kommer du älska vår lösning. Kontakta oss idag så kan vi visa online.
Snacka webb med Stefan på tel. 0470-75 35 80.