Vi trivs med att vara små och flexibla. Då kan vi agera snabbt för att lösa problem och utmaningar. Vi är ett team av fantastiska och erfarna människor med en djup förståelse för kommunikation. Vid behov tar vi även in utvalda och beprövade specialister i vårt team för att kunna bli ännu större. I vårt nätverk finns kompetenser inom en rad områden, allt från strategi till copywriting, animatörer, 3d-artister, fotografer, stylister, kodare, UX-designers, inredare, ljud, filmproduktion m.m. Och med oss vid rodret ser vi till att ditt varumärkesbudskap alltid är i fokus och att dina olika mediekanalerna kompletterar varandra effektivt.
Oavsett om du vill sprida din idé lokalt eller över hela världen så hjälper vi dig att lösa dina kommunikationsbehov så smidigt och effektivt som möjligt. Som kommunikationsbyrå kan vi nämligen tänka helt medieoberoende och välja de medier som löser dina behov effektivast. Att planera och skapa relevant och intressant innehåll som du kan använda i många mediekanaler kan spara många sköna slantar om man tänker till innan. Köpt mediautrymme behövs, men i längden tjänar du på att utveckla dina egna mediekanaler och ha direktkontakt med dina kunder.
Vi sätter stort värde i att vara jordnära och ödmjuka. Det betyder att vi fokuserar på praktiska lösningar och agerande hellre än abstrakta teorier. Först tar vi reda på vad ni vill åstadkomma, hur er verklighet ser ut och vilka hinder som finns. Sen föreslår vi en väg dit. När vi är överens tar vi oss dit tillsammans. För när våra kunder är framgångsrika då blir vi det också.
Goda idéer kan komma när och var som helst. Därför är vi öppna för idéer, diskussioner och input under hela processen. Vi tror det handlar mycket om att värdesätta grupptänkande, vara bra lyssnare och samtidigt kunna stå upp för egna idéer. Som problemlösare ser vi möjligheter i nästan allt. Och vår kreativitet brukar hjälpa oss att hitta lösningar för de hinder vi möter.
Vi älskar livet hemma. Det har gett oss extra mycket erfarenhet av hemnära produkter och tjänster för både små och stora varumärken. Det har vi glädje av inom helt andra områden än man kan förvänta sig. Och så gillar vi vårt jobb, våra kunder och varandra. Och gilla är alltid en bra start för kommunikation, eller hur?
En pitch är lika med en upphandling av en kommunikationsbyrå. Ofta är det en urvalsprocess där flera byråer bjuds in för att ”tävla” om ett uppdrag eller reklamkonto. Tanken är att du ska kunna känna på och hitta rätt och utmana dina leverantörer när du vill förändra/förnya er kommunikation. En bra upphandling/pitch kan vara stimulerande för båda parter och ett bra sätt att få utvalda leverantörer att tagga till lite extra. Dessvärre utnyttjas detta ibland av uppdragsgivare för att få in idéer och uppslag. Vi stödjer därför Sveriges Kommunikationsbyråers och Svenska Annonsörers pitch-rekommendationer vid upphandling. Du kan läsa mer om detta här: Sveriges Kommunikationsbyråer
GoodRace communications AB. Framtidsvägen 12, 352 21 Växjö. SWEDEN. Phone +46 (0)470 75 35 80.