villaliv.net
BAKGRUND
Villaliv ville öka uppmärksamheten och läsvärdet i sin annonstidning och bli förstahandsvalet för annonsörer och media-byråer.
GENOMFÖRANDE
2009 skapade GoodRace en redaktion med målsättningen att öka tidningens läsvärde och kvalité. Ny chefredaktör, tydliga riktlinjer, nytt innehåll, fler skribenter, fotografer samt en total omgörning av layout och ton har gjort Villaliv till Sveriges idag största villatidning och ett populärt medieval bland både läsare och annonsörer.
Även webbplatsen har utvecklats och digitala kommunikationskanaler via mejl, bloggare och mobil (app) har blivit ett naturligt komplement till papperstidningen.
RESULTAT
Obs-värde har ökat från 58% (2009) till rekordhöga 78% (juni 2012). Av dessa läser hela 92% tidningen vilket motsvarar 2,9 miljoner läsare. Att en ökande andel läsare också anser tidningen vara tro-värdig (91%) och intressant (81%) gör oss särskilt glada.
Ett toppenresultat för en annonstidning.
Läs mer om undersökningen här!