BRIEFEN:
Skogsapoteket utvecklar, tillverkar och säljer naturliga produkter byggda på kunskap och recept från Bondepraktikan. Helt naturliga produkter som är beprövade och faktist fungerar ökade efterfrågan så mycket att grundarna insåg att detta kunde utvecklas till något större. GoodRace fick uppdraget att ta ett helhetsgrepp och utveckla varumärket samt ge förslag på hur man på bästa sätt kunde lansera det på marknaden.
GENOMFÖRANDE:
Vi började med att få svar på frågor som: Vilka är målgruppen, hur köper de idag och hur når man dem bäst? Vad står Skogsapoteket för? Hur tar vi hand om huvudprodukten FÖRSVINN? Hur skulle Skogsapoteket utvecklas och hanteras i framtiden? För att underlätta arbetet skapade vi tre förslag med olika inriktningar för att lättare förstå skillnaderna och konsekvenserna av olika vägval. När vi bestämt riktning implementerades profilen på allt från visitkort till förpackningar, trycksaker och en ny hemsida med e-handelsfunktion byggd i Wordpress och WOO-commerce. Nya fina bilder togs av fotograf Anders Bergön. Skogsapoteket är vår första kund som köpt vårt nya koncept GOODSTART - marknadsföringspaket för små och nya företag.
RESULTAT:
Skosgapoteket har börjat synas på mässor, träffar och nya webbplatsen ligger live. Kolla in och handla där. Vi kan rekommendera FÖRSVINN då vi testat på byråns jyckar och konstaterat att fästingarna inte bara försvinner de kommer inte tillbaka mer. Då kan du även testa vår fina betalningslösning med SWISH-funktion.