Tryck på papper är till skillnad från det lite flyktigt digitala, ett bestående medium med flera fördelar. Här får du möjligheten att prata på, i små eller stora upplagor, i olika format och varianter, personifiera budskapet och lagerhålla för att använda på olika sätt, som DR-utskick, på mässa, att lämna vid kundmöte t ex. Papperet kan dessutom återvinnas om och om igen. Trycksaker passar även bra som komplement till det digitala och du kan nog bli förvånad över hur mycket trafik det kan skapa till din webbplats eller e-handel. Det behövs heller inte några batterier eller nätverk och du slipper scrolla, klicka och jobba aktivt för att ta in informationen. Det är bara att titta och bläddra. Enligt undersökningar upplever människor trycksaken som ett mer avkopplande medium, som man gärna läser på favoritplatsen - när man har tid och lust. Detta gäller även yngre som tycker att tryckt information är ”på riktigt” och ger innehållet en högre trovärdighet.
FÅ NYTT LIV I DINA TRYCKSAKER
Idag finns mängder av spännande möjligheter att krydda dina trycksaker med både en taktil känsla i form av olika tryckmetoder / effekter. Du kan t.o.m få den att dofta på ett speciellt sätt. Allt för att stimulera fler sinnen och göra trycksaken till en identitetsbärare för varumärket. Ny virtuell teknik där du kan koppla ihop din trycksak med mobilen för att se dina produkter poppa upp ur trycksaken som 3d modell är också möjligt eller länka till fördjupande innehåll i form av filmer eller en länk direkt till beställningsidan på din webbplats. Datachip i trycksaker är också något nytt. De aktiveras via närfältskommunikation när en mobil är i närheten och kan automatiskt överföra information och data.
FÖLJ VÅR BLOGG OM FRAMTIDENS MARKNADSFÖRING
I vår blogg skriver vi om allt nytt och spännande som händer inom teknik och marknadsföring. Följ oss här.
Eller ring och prata med oss på tel. 0470-753580.