Villalivet är Sveriges största tidning med en upplaga på 2,2 miljoner exemplar och innehållet produceras av kommunikationsbyrån GoodRace.
GoodRace planerar tidningens innehåll utifrån återkommande redaktionsmöten med förlaget Villaliv. Sedan briefar vi vårt upparbetade nätverk av journalister, skribenter, trädgårsdarkitekter och fotografer, som finns utspridda från Ystad till Luleå. Många är återkommande samarbeten sedan flera år tillbaka men vi är alltid öppna för nya talanger och intressanta reportage. Samarbetet mellan Goodrace och Villalivet startade redan 2010.
Vi jobbar ständigt med att utveckla tidningen. Med det redaktionella innehållet, layouten och med dess digitala motsvarighet på nätet, där fördjupningsmaterial, tips och en egen tv-kanal; Villaliv Play finns. GoodRace är också partnerföretag när annonsörer vill ta fram sponsrat innehåll i form av eget redaktionellt material/branded content som kan bli ett reportage i tidningen eller ibland även en helt egen bilaga. Detta har vi gjort för både Byggmax och Willab Garden.
2019 hjälpte vi tidningen uppdatera sin profil och bytte namn från Villaliv till Villalivet – så att tidningen och webbplatsen nu har samma namn. Vi skapade även en symbol som fångar företagets passion för Villalivet och fungerar i sociala medier och i små storlekar. I samband med omgörningen togs även beslutet att gå ifrån kändisar på framsidan och istället börja med nyfiken på reportage. Vi har också utvecklat en läsarengagerande tävling ”Sveriges Mysigaste Hem” som blev en succé med hundratusentals röstande och över 3000 bidrag där läsare skickat in bilder på sina hem.
Projektledare för Villalivet är Stefan Haric och Eva Linetti som är chefredaktör. Eva har koll på Villalivets tone-of-voice.och skriver även den återkommande ledaren.
Och inte att förglömma vårt duktiga nätverk av skribenter, fotografer och journalister. Utan dem skulle det inte bli någon tidning.
Att få vara med och utveckla Villalivet till det framgångsrika och populära medieval den blivit idag, tycker vi är fantastiskt roligt och vi kan rekommendera att annonsera om du vill nå alla Sveriges villaägare och framför allt få effekt på din medieinvestering.