BRIEFEN:
Matt-Tema kände att de ville förnya sin kommunikation och frågade oss på GoodRace om vi ville titta på ett nytt upplägg för deras nya katalog. Katalogen distribueras postalt till Sveriges brevlådor och är en viktig kommunikationskanal för Matt-Temas ca 30 butiker. Syftet med katalogen är att inspirera kunder i sitt köpbeslut och att få dem att förstå att Matt-Tema är superproffs på just mattor.
GENOMFÖRANDE:
Matt-branschen behövde lite nytänk kände vi och efter att ha funderat och skissat lite så presenterade vi ett förslag för kunden som de gillade och gav grönt ljus för.
Då Matt-Temas sortimentet är indelat i 4 olika stilgrupper ville vi på ett tydligare sätt visa bredden i sortimentet. Att här finns det verkligen mattor för alla olika behov och smaker! Vi skapade därför helt nya miljöbilder som skulle fungera som kapitelstarter för respektive stilgrupp. Vi gjorde dessa extra tydliga stilmässigt för att kunden lätt ska kunna välja sin favoritstil.
Inredaren Mija Kinning (2015 Åsa Dyberg) stylade och skapade sen miljöerna som vi byggde upp och fotograferade i Micke Perssons studio i Växjö. Vi smög även in lite smarta ”att-tänka-på-tips” här och där. Som en liten matt-skola för vad som kan vara bra att fundera på innan man köper sin nya matta.
RESULTAT:
Resultatet blev en katalog på 40 sidor med tydlig stilindelning och fullproppad med inspiration för att köpa ny matta. En blandning av inspiration, produktredovisning och skolbok.
Vi passade även på att fotografera bilder till höstens kampanjer. För att kunna användas både i print, digitalt och butik. Fortsättning följer...