BAKGRUND
Visste du att IKEA har ett sortiment som är speciellt utvecklat för företag? För att få fler företagare inom frisörbranschen att uppmärksamma detta bad man GoodRace ta fram en broschyr som kunde spridas speciellt till denna grupp. Briefen hade bland annat som mål att broschyren skulle inspirera och visa hur man med relativt enkla metoder kan skapa sin egen stil och exponera produkter på ett bra sätt. Produktionen gjordes i samarbete med L'Oreal som gärna ser sina produkter exponerade i möbler från IKEA.
GENOMFÖRANDE
Utifrån en kreativ brief från IKEA presenterades ett idéupplägg på hur vi ville göra för att kommunicera ett utvalt sortiment som kunde fungera för just frisersalonger. Utifrån befintliga bilder skapades olika collage med olika stilar/uttryck. Inga priser visades utan man hänvisade till IKEA som gärna hjälper företag med tips och råd. Efter godkännande av budskap och layout följde originalproduktion och tryck.
RESULTAT
Trycksaken är levererad och delas nu ut via L'Oreal ut till deras kundsalonger.